• goo555
  • ranking : สมาชิกทั่วไป
  • email : supat@supat.eu.org
  • วันที่สร้าง : 2008-07-10
  • จำนวนเรื่อง : 1
  • จำนวนผู้ชม : 13631
  • ส่ง msg :
  • โหวต 6 คน
Self Sufficient and Sustainable (SSS) Blog by zxc555
System for Self-Sufficient Economy phylosophy
Permalink : http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555
วันอังคาร ที่ 15 กรกฎาคม 2551
Posted by goo555 , ผู้อ่าน : 3166 , 19:25:45 น.  
หมวด : การศึกษา

พิมพ์หน้านี้
โหวต 0 คน

http://www.oknation.net/blog/post.php?blog_id=26622&type=blog&menu=menu0
 ท่านจำเหตุการณ์ y2k ได้ไหม เวลานั้นนายสุพัตร์ได้บอกว่าเป็นเรื่องจริงที่ลวงโลก
        เพราะนายสุพัตร์ได้พิสูจน์แล้วก่อนพูดเนื่องจากทำได้ทุกวินาทีทั้งก่อนและหลังปี ๒๐๐๐
        โดยการเปลี่ยนวัน เวลา บนเครื่องเก่าๆเท่านั้น
        เหตุการณ์คล้ายกันจะเกิดอีกแล้วที่หมู่บ้านเกษตร ๑
        มีคนให้คนไม่รู้จริงที่หลงผิดมาสำรวจว่าบ้านท่านจะให้ติดระบบไร้สายที่ไหน
        ซึ่งแท้จริงแล้วท่านทดลองได้เอง ณ. บัดนี้ว่าระบบดังกล่าวคุณภาพแย่มาก
        ท่านที่ไม่มีเวลาทดลองเอง กระผมถ่ายเป็น VDO ไว้แล้วที่ สัตวบาล สัตวแพทย์ ศูนย์สุกร และ
        ตามบ้านพัก กระผมมิได้รับอนุณาต ให้พูดในสภา กพส ทั้งที่เป็นผู้แทนของท่านจึงต้องแจ้งมาณ
        ที่นี้

        ระบบต่างๆย่อมมีจุดอ่อนจุดแข็ง ผู้มีวิสัยทัศน์ดีย่อมต้องนำจุดแข็งมารวมกัน
        ผู้ที่ใฝ่ต่ำมักจะนำจุดอ่อนมารวมเป็นองค์กร

        ระบบใยแก้วมีจุดอ่อนดังนี้

        ๑ ราคาแพง (๘ ล้านบาท)

        ๒ ไฟดับต้องรอคนไปรีเซท

        ๓ รกรุงรังและถูกทำลายง่ายเพราะต้องเดินสาย

        ๔ ความเร็วต่ำ (๑ gb/sec)

        ๕ พึ่งพาตนเองไม่ได้ ต้องยืมรูจมูกคนอื่นหายใจ

        ๖ ไม่มีทางทราบว่าเสียหายจนกว่าจะมีคนรายงาน

        จุดแข็ง

        ๑ ไปได้ไกลและสัญญาณดีมาก

        ๒ ไม่ต้องเดินทางเป็นเส้นตรงและผ่านสิ่งกีดขวางได้โดยสัญญาณไม่ตก

        ระบบ LAN มี จุดอ่อน

        ๑ ไฟดับต้องรอคนไปรีเซท

        ๒ รกรุงรังและถูกทำลายง่ายเพราะต้องเดินสาย
 ๓ ไปได้ ๑๐๐ เมตร

        จุดแข็ง

        ๑ ราคาถูก

        ๒ ความเร็วและเสถียรภาพสูง (๑๐ gb/sec)

        ๓ ไม่ต้องเดินทางเป็นเส้นตรงและผ่านสิ่งกีดขวางได้โดยสัญญาณไม่ตก

        ระบบ DSL จุดอ่อน

        ๑ ความเร็วต่ำ (๕๒ mb/sec)

        ๒ ระยะทาง ไม่เกิน ๘ กม

        ๓ ถูกรบกวนง่ายเช่นจากฝนตก

        ๔ รกรุงรังและถูกทำลายง่ายเพราะต้องเดินสาย

        ๕ ไฟดับต้องรอคนไปรีเซท



        จุดแข็ง

        ๑ ราคาถูก (เดือนละ ๕๐๐)

        ๒ รูจมูกหายใจไม่จำกัด และพึ่งพาตนเองได้

        ๓ ไม่ต้องเดินทางเป็นเส้นตรงและผ่านสิ่งกีดขวางได้ แต่ สัญญาณตก

        ระบบไร้สาย จุดอ่อน

        ๑ ต้องเดินทางเป็นเส้นตรง และ สัญญาณตกตามระยะทาง

        ๒ สิ่งกีดขวางทำให้สัญญาณตก เช่น กระจก มีผล ๘ dB
  ๑ ต้องเดินทางเป็นเส้นตรง และ สัญญาณตกตามระยะทาง

        ๒ สิ่งกีดขวางทำให้สัญญาณตก เช่น กระจก มีผล ๘ dB

        จุดแข็ง

        ๑ ความเร็วสูง (๑๐๘ mb/sec)

        ๒ ราคาถูก

        ๓ ระยะทางไกล ๖๐๐ กม

        ๔ ไม่ต้องมีคนรีเซทถ้าไฟดับ

        ๕ ควบคุมได้จากทุกแห่งที่มี internet

        ๖ จำนวนเส้นทางเชื่อมต่อมีไม่จำกัด

        ๗ ไร้สายจึงอ่อนตัวในการเปลี่ยนจุดติดตั้ง

        ๘ ประหยัดค่าแรง

        ด้วยความรู้เท่าไม่ถึงการณ์
        ระบบที่จะทำได้รวมจุดอ่อนทั้งหมดที่กล่าวถึงเข้าไว้ด้วยกันโดยไม่จำเป็น เช่น
        ไม่จำเป็นต้องเดินสายไปยัง access points แต่เขาก็จะเดิน ไม่จำเป็นต้องใช้ switching
        optic with LAN แต่เขาก็จะใช้ ทำให้เกิดจุดอ่อนโดยไม่จำเป็นต่อไปนี้

        ๑ พึ่งพาตนเองไม่ได้ หากอุปกรณ์เสียหาย ต้องรอบริษัท นานมากและแพงมาก

        ๒ ต้องจ้างพนักงานที่เป็นทาสบางระบบใต้กะลาครอบ ด้วยเงินสูงกว่าปรกติ

        ๓ มีรูจมูกหายใจรูเดียวใต้ระบบทาสที่พิสูจน์ได้ว่ายอดแย่จนเข็ดแล้ว
        เพราะถูกรบกวนด้วยเหตุสารพัด

        ๔ รกรุงรังและเสี่ยงต่อการถูกทำลายสูงที่เปลืองค่าแรงงานและเวลาอย่างมาก
        และขาดความยืดหยุ่นหากคิดจะเปลี่ยนจุดติดตั้ง

        ๕ ราคาแพงมาก ไม่รวมค่าดูแลรักษา

๕ ราคาแพงมาก ไม่รวมค่าดูแลรักษา

        ๖ บ้านที่จะใช้ได้ดีมีเฉพาะจุดที่วาง access points ประมาณ ๓๐ หลัง
        อย่างมากบ้านข้างเคียง ๑๒๐ หลังจะได้สัญญานแบบติดๆดับๆ
        บ้านส่วนใหญ่จะใช้งานไม่ได้และเปลี่ยนแปลงยาก

        ๗ เจ้าของบ้านต้องจ่ายเงินเพิ่มเติมแพงค่า WLAN เพราะ LAN ที่มีอยู่เดิมใช้ไม่ได้

        ๘ ต้องรอนานนับปีเพื่อใช้ outdated technology ดังกล่าว

        เรามีทางเลือกที่พิสูจน์ว่าดีและพึ่งพาตนเองได้มีคุณสมบัติดังนี้

        ๑ รูจมูกหายใจมีมากไม่จำกัดมีโอกาสเสียเป็น ๐
        ที่พึ่งพาตนเองได้และไม่ต้องเสียค่าจ้างพนักงานมาดูแลโดยใช่เหตุ

        ๒ ราคาถูกมาก ไม่เกิน ๔ แสนบาท access point มากว่า ๑๐๐ จุดที่ยืดหยุ่นได้

        ๓ ไม่ต้องลากสายไปยัง access points ให้สินเปลืองและรกรุงรัง

        ๔ รับประกันคุณภาพสัญญาณที่ดูหนังฟังเพลง และ teleconference ได้โดยไร้ปัญหา

        ๕ ได้ใช้ทันที ใช้เวลาติดตั้งไม่เกิน ๑ ชม

        ๖ หากอุปกรณ์เสียหายจะทราบทันทีและเปลียนทันทีโดยไม่ต้องมีคนรายงาน

        ๗ ผู้ใช้ไม่ต้องมีความรู้ไดๆด้านนี้ ทุกอย่างอัตโนมัติโดยแท้ (plug & play)



        ท่านมีทางเลือกหลายทางดังนี้

        ๑ หมู่บ้านเกษตร ๑
        ได้เก็บเงินท่านไปขณะนี้มีเงินสะสมมากเกินพอที่จะต่อระบบถึงบ้านท่านทุกหลัง
        จากทีมีอยู่แล้วประมาณ ๓๐ หลัง ทันที โดยไม่ต้องขออนุมัติจากผู้ใด

        ๒ ใช้เงินท่านเอง ซื้อเสา ๑ ต้น ประมาณ ๑ หมื่นบาท ต่อบ้าน ๒๐ ๓๐ หลังใกล้ท่าน access
        point 10 ตัวๆละ ประมาณ ๒๐๐๐ บาท รวมจ่ายเฉลิ่ย ๓๐๐๐ บาท ต่อ หลัง แล้วได้ใช้ตลอดไป

        ๓ จ่าย TOT เดือนละ ๕๐๐ บาท (ปีละ ๖๐๐๐ บาท)
 point 10 ตัวๆละ ประมาณ ๒๐๐๐ บาท รวมจ่ายเฉลิ่ย ๓๐๐๐ บาท ต่อ หลัง แล้วได้ใช้ตลอดไป

        ๓ จ่าย TOT เดือนละ ๕๐๐ บาท (ปีละ ๖๐๐๐ บาท)

        สรุป ท่านกำลังถูกหลอกให้ตกเป็นเครื่องมืออนุมัติเผาเงิน ๘ ล้าน บาท เพื่อให้คน ๒๐- ๓๐
        คน ได้มี internet ผู้ไม่เห็นด้วยโปรดลงชื่อได้ที่ นาย สุพัตร์ ฟ้ารุ่งสาง
        รายละเอียดอยู่ที่

        http://supat.eu.org/~supat/spa_kps/ tel 034-351-843 086-794-9495 e-mail:
        supat@supat.eu.org

        NOTE:
        ที่ต้องเขียนบทความนี้เพราะกระผมเป็นตัวแทนของท่านแต่ไม่ได้รับอนุญาตให้พูดในที่ประชุม
        ตามหลักฐานเทปนี้ http://supat.eu.org/~supat/spa_kps/tape01.mp3

        สุพัตร์ ฟ้ารุ่งสาง

        สมาชิกสภา ประจำวิทยาเขต กำแพงแสน

        ๑๙ พ.ค. ๒๕๕๐




อ่านความคิดเห็น

ความคิดเห็นที่ 28 (0)
มะค่าโมง วันที่ : 04/09/2008 เวลา : 13.44 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/makamong


..................................
..................................
สวัสดีค่ะ

ความคิดเห็นที่ 27 (0)
มะค่าโมง วันที่ : 04/09/2008 เวลา : 13.44 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/makamong


..................................
..................................
สวัสดีค่ะ

ความคิดเห็นที่ 26 (0)
พี่ก๊วย วันที่ : 02/09/2008 เวลา : 10.38 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/peeguay

โอโฮ..ได้ความรู้มากจริงๆ อธิบายได้เข้าใจง่ายโดยเฉพาะเรื่องรูจมูก ข้าน้อยขอคารวะ

ความคิดเห็นที่ 25 (0)
ขุนทัพยุทธรักษา วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 23.07 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/mahishananda
ขุนทัพยุทธรักษา

จากขุนทัพยุทธรักษา
กระผมเป็นคนไทย บรรพบุรุษหลั่งเลือดเพื่อแผ่นดินมากว่าหลายชั่วอายุคน ไม่ใช่ฝรั่งต่างชาติ จึงต้องกราบขออภัยที่กระผมไม่คิดจะแปลการแสดงความคิดเห็นของท่านที่มีต่อบทความของกระผม ขอบพรคุณขอรับ

ความคิดเห็นที่ 24 (0)
ลูกเสือหมายเลข9 วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 18.28 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/chai
<<==แวะไปทัก..แล้วคุณจะรักหนุ่มคนนี้

ลุงครับ...
ผมขออนุญาตนิดหนึ่งนะครับ
ผมไม่แน่ใจว่าทำไมตอนที่ลุงไปคอมเมนต์คนอื่น ..จะมีเนื้อหาอะไรติดไปก็ไม่ทราบ เป็นภาษาอังกฤษ+ภาษาไทย บางครั้งลงเนื้อเพลง
ผมกลัวว่าจะทำให้คนอื่นรำคาญนะครับลุง

ยังไงผมอาวุโสน้อยกว่าลุงแน่ ผมดูจากภาพลุง
เลยขออภัยที่บังอาจมาแนะนำลุง

สังคมบล็อคเปิดกว้างครับลุง
ใครอยากจะเขียนอะไรก้ได้ ที่ไม่ผิดกฎหมาย ไม่ผิดศีลธรรม
แต่ทุกคนก็มีขอบเขตของตัวเอง บางคนถือเป็นพื้นที่ส่วนตัว ผมจึงกลัวว่าหลายคนจะไม่พอใจลุงนะครับ

ขอบพระคุณ ถ้าลุงมาอ่านที่ผมเขียนไว้ครับ

ความคิดเห็นที่ 23 (0)
กัปตันแจ๊ค_จอมโจรจอมใจ วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 18.06 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/paedophiel
ขับเคลื่อนอารมณ์ให้ตรงร่องน้ำหากประมาทอาจทำให้สำนึกถูกเฉี่ยวชนจนสติปัญญาเกยตื้น


ความคิดเห็นที่ 22 (0)
khunjumbo วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 13.12 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/khunjumbo

555แดกกันทุกวงการ(ขออภัยที่หยาบคาย)
ขอบคุณที่แวะมาเยี่ยมผม

ความคิดเห็นที่ 21 (0)
ญิบพันจันทร์ วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 11.30 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/yipphanchan
ญิบ_พันจันทร์

สวัสดีครับ

ความคิดเห็นที่ 20 (0)
indexthai วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 09.10 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/indexthai


@

ความคิดเห็นที่ 19 (0)
กลองไท วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 01.04 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/kraitong
ไทนาหว้า

แวะมาเรียนภาษาครับท่าน

ความคิดเห็นที่ 18 (0)
มะลิ วันที่ : 01/09/2008 เวลา : 00.28 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/mali

ผมคิดว่าท่าน ใช้ได้นะ หวังว่าท่านจะยืนหยัด และเป็นต้นไม้ใหญ่ได้ในอนาคต หากแต่ท่านจัดลำดับความคิดของท่านสักนิด
สวัสดี
mali

ความคิดเห็นที่ 17 (0)
ภาษาหลากสี วันที่ : 31/08/2008 เวลา : 16.51 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/pasalarksee
นิดนรี

แวะมาเยี่ยมค่ะ ขออภัยที่ไม่ได้อ่านบทความของท่านน่ะค่ะ ภาษาอังกฤษไม่แข็งแรงพอค่ะ

ความคิดเห็นที่ 16 (0)
goo555 วันที่ : 31/08/2008 เวลา : 13.25 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

Dear oknation bloggers,

Thank you for all of your comments.
I have no time to manage my blog to look good.
Please be patient.

Regards,
zxc555

ความคิดเห็นที่ 15 (0)
goo555 วันที่ : 31/08/2008 เวลา : 13.21 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

Subject: Judge the current events only !!!

Dear ALL,

It was wrong and impossible to bring old history data to judge people!!!

Why?

Because people can be changed.

OOngKuliiMarl used to kill people but finally become good monk.

I say so because it has bad persons under Samuk command attack good persons that I
see in the pass 100 days of anti-government.

They attack even HMJ the King that I certified that HMJ the king in the pass 100
days is surely good king who made me won SSS/OLPC !!!

I did made the King web on my 1st page to dedicate and sacrifice to his good doing
!!! since December last year. (not longer than that)
I don't know true story of old time before that. BUT to judge people we have to
judge their current time doing !!!

In the pass 100 days that PTM start anti-gov I got all information from all side and
in my judgement:

"SAMUK always doing bad and lie as usual while all doing from PTM are proven to be
good thing and benefit to our country"

Conclusion:

120 million foot must go out to kick Samuk OUT !!!

Why?

Because "Sil-Tum nua+ sing' uui' dai" as song I gave recently !!!

zxc555

On Sun, 31 Aug 2008, supat@supat.eu.org wrote:

>
> Yesterday, I invite my friend to gave his experiance to my PhD class.
> His name is Somsak. Ofcuse differ from my Another friend name Somsak that I invite
> him several week ago to gave lecture on DBMS and slackware
> (he is the first person in TH who wrote text book on slackware)
>
> This morning, another Somsak that I did not know before who is 1/5 of PTM leaders
> just gave a wonderful talk. I used to know only Maha Jumlong and Pae Lim but now ,
> based on Somsak wonderful talk, I do certify that he is a very good person that
> full of moral and all of his words are the truth. While NBT the bad TV also gave
> samuk LIAR words at the same time.
>
> I am sure 99% of bad people beleive bad liar from SAMUK because they are muk ngai'
> and phai' tum' and beleive in beleivable words but a LIAR from samuk bad mouth.
>
> I can analyse and proof that all words from samuk is a lie.
>
> PTM will win simply by putting my analysis to NBT at same time samuk put his lie.
> THe problem is I have no chance to do so :(
>
> zxc555
> On Sun, 31 Aug 2008, supat@supat.eu.org wrote:
>
> >
> > คลิปนี้ยาวถึง 4 นาทีครึ่งทนหน่อยครับ
> > อย่างไรก็ดีก่อนหน้านี้มีข่าวตำรวจปลอมตัวเข้าไปในกลุ่มพันธมิตร
> > คลิปนี้อาจช่วยตำรวจในการแถต่อไปว่าพันธมิตรสร้างสถานการณ์
> >
> > หรือเตือนให้พันธมิตรระวังสายตำรวจภายในพวกตัวเอง
> >
> > อย่างไรก็ดีผมมีอีกคลิปครับ คลิปนี้จากพันธมิตรเอง สังเกตป้อมยามทางขวามือนะครับ
> >
> >
> > Whatever the bomb come from what location, it is not proof that who did it.
> >
> > To proof who did it is easy.
> >
> > Persons who did it is bad.
> > Samuk was proven to be bad.
> > PTM was proven to be good.
> >
> > conclusion:
> > Samuk's gang did it.
> >
> > Q.E.D.
> >
> > very easy indeed.
> >
> > (y2kman, who got 60 in geometry in all years in school)
> >
> > On Sun, 31 Aug 2008, supat@supat.eu.org wrote:
> >
> > >
> > > I insist to what I said is correct:
> > >
> > > "ศึลธรรม is solution"
> > >
> > > Why?
> > >
> > > Because
> > >
> > > 1. most TH laws were written from bad persons that lack off true knowledge and
> > > seriously lack off moral.
> > >
> > > 2. laws can be changed easily and it was changed every day. so, to hold on it
> > > is hold on nothing while moral never change.
> > >
> > > 3. problems happen because bad persons that wrote the laws stupitly forced
> > > good persons to obey bad laws that take advantage on them.
> > >
> > > 4. judge is simply make decission under the bad laws. so, it was impossible to
> > > good persons to accept it. even judge is unbias but because the laws are bad.
> > > so good persons will not allow moral to be under the laws.
> > >
> > > 5. no arguement to disproof that what i said is wrong.
> > > all good persons in the world accept that moral is above every thing including
> > > laws must be under the moral.
> > >
> > > please let me know if you may have arguments.
> > > thanks,
> > > zxc555
> > >
> > > On Sat, 30 Aug 2008, supat@supat.eu.org wrote:
> > >
> > > >
> > > > I will go to bed now after watching all tv for long time.
> > > >
> > > > My conclusion is NBT deserve to be burnt based on its badly distorted
> > > > unbiased news. Ofcause, bad monk that said there that LAW are above moral
> > > > should be burnt too !!!
> > > >
> > > > zxc555
> > > >
> > > > On Fri, 29 Aug 2008, supat@supat.eu.org wrote:
> > > >
> > > > >
> > > > > The song was said:
> > > > > เพลงเพื่อเธอที่รัก
> > > > > คำร้อง - อิสรา บรรจงสวัสดิ์/ทำนอง - มนัส ปิติสานต์
> > > > >
> > > > > ม่านประเพณี ที่กั้นขวากขวาง
> > > > > ยังมีหนทาง เปิดทางให้สักหน
> > > > > ทำนบหัวใจ ยากไร้ก็ไม่ทานทน
> > > > > ถ้าเราสองคน จะมีเหตุผล ก็ชมชิดได้
> > > > >
> > > > > ห่างไกลเพียงไหน ก็ไม่อาจพ้น
> > > > > มือเราสองคน เอื้อมคว้ามาอิงแอบไว้
> > > > > แต่เราสองคน สุดคิดเลือกทำตามใจ
> > > > > พบกันสายไป จึงต้องห้ามใจ ทั้งๆ สุดรัก
> > > > >
> > > > > ศีลธรรม เหนือสิ่งอื่นใด
> > > > > แย่งของรักใคร บาปใจนัก
> > > > > ยอมช้ำอุรา ใช่ฉันจะสิ้นรัก
> > > > > ฉันยอมอกหัก เพื่อเธอที่รัก ชื่นใจ
> > > > >
> > > > > สู้ทนดับไฟสวาท ดวงนั้น
> > > > > ก็ยังเหลือควัน คิดถึง คิดถึงไม่วาย
> > > > > คิดถึงเหลือเกิน ป่านนี้เธอคงร้องไห้
> > > > > เสียดาย เสียดาย ฉันไม่อาจช่วยซับน้ำตา
> > > > > (บันทึกเสียง โดย สุเทพ วงศ์กำแหง เมื่อ พ.ศ. 2507)
> > > > >
> > > > >
> > > > > The point is:
> > > > >
> > > > > "ศีลธรรม เหนือสิ่งอื่นใด"
> > > > >
> > > > > While samuk and bad monk said "LAW above moral"
> > > > > It try to use LAW to hurt moral people.
> > > > >
> > > > > To solve this problem it has to use moral principle.
> > > > >
> > > > > Samuk have to show that he has higher in moral practice but Samuk said
> > > > > "TUM D UPPLEE KIN HUA" instead.
> > > > >
> > > > > The case of phra viharn are the same.
> > > > > If it can used moral principle that it belong to whom then problem will
> > > > > stop.
> > > > > but at this moment cambodia use badly law from bad france judge to force
> > > > > it to belong to cambodia so no moral TH persons can allow it.
> > > > >
> > > > > LAW can ve used only to deal with bad and criminal persons like samuk and
> > > > > toxin only. !!!
> > > > >
> > > > > It cannot apply to PTM esp maha JUMLONG anf pae LIM !!!
> > > > > BOTH are high moral persons !!!
> > > > > They can die in bad laws but they will never allow bad persons to alive.
> > > > >
> > > > > Regards,
> > > > > zxc555
ความคิดเห็นที่ 3
นายดอกเข็ม วันที่ : 31/08/2008 เวลา : 10.19 น.
http://www.oknation.net/blog/ixora


เห็นด้วยกับคุณมะอึกครับ
คุณป้าข้าง ๆ บ้านผม เคยดูเฉย ๆ เริ่มพูดว่า
ถ้านายกฯ ลาออก เขาก็เลิกประท้วงแล้ว
แค่ลาออก ไม่เห็นจะเสียหายตรงไหน
แค่ลาออกจากตำแหน่งทำไม่ได้
แต่ยอมให้คนทะเลาะกัน ฆ่ากันได้
ใจหนอ...

ความคิดเห็นที่ 14 (0)
atomic9 วันที่ : 30/08/2008 เวลา : 11.40 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/atomic9
คนรักกอล์ฟ และ เสียงเพลงค่ะ

เป็นเรื่องซับซ้อนมากค่ะ

ความคิดเห็นที่ 13 (0)
tyty วันที่ : 29/08/2008 เวลา : 22.44 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/tyty1789

น่าเสียดาย

ที่ภาครัฐยังคงอยู่ในวังวนเก่าๆ ในการใช้ความรุนแรง

ทั้งๆ ที่สามารถใช้กระบวนการตามกฎหมาย

เพื่อคลี่คลายสถานการณ์ โดยไม่ต้องใช้ความรุนแรงได้

ได้แต่หวังให้ทุกฝ่ายใช้สติปัญญา ก้าวผ่านไปได้ด้วยดีครับ


ความคิดเห็นที่ 12 (0)
notbad วันที่ : 29/08/2008 เวลา : 19.52 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/news35
My World

โอ้อ่านเรื่องของท่านคงต้องใช้เวลาแต่ผมจะพยายาม(ตอนว่างๆ)ยอมรับภาษาปกิตไม่แข็งแรงเลยครับ

ความคิดเห็นที่ 11 (0)
goo555 วันที่ : 29/08/2008 เวลา : 08.18 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

Date: Fri, 29 Aug 2008 08:13:46 +0700 (ICT)
From: supat@supat.eu.org
Reply-To: Thai Mailing Group
To: Thai Mailing Group
Subject: [TMG] Analysis: representation to WHOM ???

Dear ALL,

True origin of problem in TH happen because most representatives did not do their duty correctly.

When they become representation most of them never represent to their units but represent to itself and its gang
only.

On monday, I was invite to bring 8 students to get scholarship from some bank. They did so because 1/8 of students
are under my super-vision and no advisor except me volunteer to bring those students to the bank.

If I am bad representative as mostly TH representative at this time I will do my duty only specifically to 1 of my
student.

BUT during meeting I ask the bank to increase money to all institutes in THAILAND because under my sub-concious I am
representative of Thailand.

While most of TH representative never did as I always done.
Most sor.sor. in TH represent only to their party not to the whole TH.
That is truely origin of separatation and problems at this time.

This separations origin by TRT party that force TH people to choose their side by saying from toxin that it will give
budget only to province that its badly TRT representative was elected.

NOW samuk did the same thing.
It badly said to TH people to choose their side.

origin of problem #2 come from badly tv that invite bad monk to give bias AWITCHA idea that laws is the uppermost
rule over moral.
This is stupitly WRONG.
why?
Because LAW can be mistake and can be WRONG but moral thu-out the world never wrong and identical in all religions
and all countries.

I may say more if I have time.
This morning I have duty to give comprehensive exam to my MS student.

Regards,
zxc555

ความคิดเห็นที่ 10 (0)
สราลี วันที่ : 28/08/2008 เวลา : 18.37 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/AnuchitIntranum


สวัสดีครับแวะมาเยี่ยมครับ

ความคิดเห็นที่ 9 (0)
ลุงฟาง วันที่ : 25/08/2008 เวลา : 09.07 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/semtele


ความคิดเห็นที่ 8 (0)
goo555 วันที่ : 21/08/2008 เวลา : 10.25 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

ซุปเปอร์คอมพิวเตอร์ต้นแบบตามแนวพระราชดำริเศรษฐกิจพอเพียงเอสเอสเอส/โอแอลพีซี
Self-Sufficient and Sustainable System (SSS) prototype to solve computer problems including One Laptop Per Child (OLPC) SSS/OLPC

ผลงานนี้ได้รับรางวัล Special Prize Award จาก สำนักงานคณะกรรมการวิจัยแห่งชาติ และ รางวัล IFIA DIPLOMA จาก International Federation of Inventors' Association เมื่อวันที่ ๒๙ กันยายน พ.ศ. ๒๕๕๐
ปัญหาด้านคอมพิวเตอร์มีอยู่หลายล้านชิ้นซึ่งสามารถมองเห็นและแก้ได้เมื่อออกมามองและคิดนอกกล่อง คณะผู้วิจัยได้ทำดังกล่าวโดยรวบรวมชิ้นส่วนซอร์ฟแวร์หลายล้านชิ้นจากโอเพนซอร์ส และต่อยอดด้วย ซอร์ฟแวร์ limiting factor ที่พัฒนาขึ้นเอง หลายชิ้น อาทิ Thai KDE Konsole, sound driver, VGA driver, WLAN driver, Thai fonts, Thai flash fonts, e-University, WIILC, SSS, NGUD, e-Village, etc. นอกจากนี้ยังริเริ่มนำวิธีการของ multiple kernels and modules มาใช้แก้ปัญหาโดยอาศัยหลัก ปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงของพระบาทสมเด็จพระเจ้า อยู่หัว และ limiting factor theory ที่ได้รับการประสิทธิประสาทจาก ดร. นรสีห์ ตระกูลช่าง ทำให้เครื่องต้นแบบ โอแอลพีซี ที่ได้รับความอนุเคราะห์จาก เอ็มไอที ทำงานได้ตั้งแต่ พ.ศ. ๒๕๔๙ และใช้นำเสนอผลงานวิจัยหลายครั้ง เอสเอสเอส/โอแอลพีซี เ ป็นซุปเปอร์คอมพิวเตอร์ได้ด้วยวิธีการที่เรียกว่า “decentralization” ซึ่ง รศ. สุพัตร์ ฟ้ารุ่งสาง เป็นผู้บุกเบิกไว้ ตั้งแต่ พ.ศ. ๒๕๓๘ และ ตีพิมพ์ใน Thai Technology Offer 1996
สมรรถนะของ เอสเอสเอส/โอแอลพีซี ได้แสดงไว้ในตารางที่ ๔ (รูปภาพที่ ๔) ได้รับรางวัลในงาน 2007 the first World Cup of Computer Implemented Invention ณ กรุงไทเป (รูปภาพที่ ๓) เคล็ดลับความสำเร็จ เกิดจาก การใช้ SLS (รูปภาพที่ ๒) และการพัฒนา i-openner 2001 linux embedded system (รูปภาพที่ ๑) มาก่อนเป็น ประสพการณ์ ที่มิอาจคัดลอกได้
เอสเอสเอส/โอแอลพีซี พัฒนาต่อยอดจาก Slackware 12.0 and SLAX with Linux kernel 2.6.22 ดังนั้น อะไรที่ ซอร์ฟแวร์เหล่านั้นทำได้ เราทำได้ทั้งหมด บวกกับที่เราใส่เพิ่มอีกหลายอย่างที่ส่วนมากเป็น limiting factor ที่มีผลอย่างสูง โอแอลพีซี ที่เขาทำเป็นเพียง browser and chatter machine แต่เราทำมันจนกลายเป็น ซุปเปอร์คอมพิวเตอร์ สมมุติว่ามีคน ๖ พันล้านคน แต่ละคนใช้ เอสเอสเอส/โอแอลพีซี ทำให้ทุ่นค่าใช้จ่ายค่าโนตบุค คนละ ๔ หมื่นบาท ดังนั้นคุณค่าทางเศรษฐกิจ คือ ๒๔๐ ล้านล้าน บาท ทั้งนี้ยังไม่นับรวม
๑ หลุดพ้นความเป็นทาสจากบริษัทซอร์ฟแวร์ต่างๆ
๒ พ้นจากการรบกวนจาก adware, spyware, malware, hackers and viruses ตลอดชีวิต
๓ ปลอดภัยจากเครื่องพังเนื่องจากความไม่เสถียรของ XP
๔ ชีวิตมีความสุขมากขึ้นจาก internet work flow และ WYSIWYG ฯลฯ


คณะผู้วิจัย :
สุพัตร์ ฟ้ารุ่งสาง1 และ นุสรณ์ ปานนพภา2
หน่วยงาน 1ภาควิชาสัตวบาล และ 2สำนักงานเลขานุการ คณะเกษตร กำแพงแสน ม. เกษตรศาสตร์
โทร ๐๒-๕๗๙-๐๑๑๓ ต่อ ๓๔๓๔ และ ๐๘๖-๗๙๔-๙๔๙๕
ข้อมูลเพิ่มเติม กรุณาติดต่อ e-Mail: supat@supat.eu.org website: http://supat.eu.org

ความคิดเห็นที่ 7 (0)
goo555 วันที่ : 20/08/2008 เวลา : 09.57 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

Date: Wed, 20 Aug 2008 09:49:47 +0700 (ICT)
From: supat@supat.eu.org
To: Thai Mailing Group
Subject: แพทย์ศิริราชจี้วิจัยแก้สมองไหล ชี้กม.คดีผู้บริโภคส่อฟ้องร้องพุ่ง


IMO: it has no need to do research on this topic.

Simply use our toe to think can know answer and reason clearly.

The MD problems today come from the lame 30 bht policy of toxin.

The same happen to EDU crisis and most crisis in TH.
ALL problems come from toxinomics system.

SOLUTION:

Easy !!! Applied Self-Sufficient Economy Principles !!!

Regards,
zxc555


เมื่อวันที่ 19 สิงหาคม ศ.คลินิก นพ.ธีรวัฒน์ กุลทนันทน์ คณบดีคณะแพทยศาสตร์ ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล
เปิดเผยถึงการแก้ไขปัญหาขาดแคลนแพทย์ในโรงพยาบาลของรัฐว่า
โดยส่วนตัวเห็นว่าไม่ควรเพิ่มค่าปรับนักศึกษาแพทย์ที่ใช้ทุนไม่ครบ
ทั้งนี้ในการประชุมคณะแพทยศาสตร์แห่งชาติครั้งที่ผ่านมา
ได้เสนอให้ทำวิจัยเก็บข้อมูลเจาะลึกอย่างเป็นระบบตั้งแต่การผลิตแพทย์ การให้บริการ ผู้ใช้บริการ
ผลดีและผลเสียต่างๆ แต่ที่ประชุมยังไม่มีข้อสรุปว่าหน่วยงานใดจะเป็นเจ้าภาพวิจัย

ศ.คลินิก นพ.ธีรวัฒน์กล่าวว่า ปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับการฟ้องร้องแพทย์ อาทิ พ.ร.บ.วิธีพิจารณาคดีผู้บริโภค
พ.ศ.2551 ปริมาณแพทย์ต่อคนไข้ ฯลฯ ทำให้ส่งผลต่อจิตใจของผู้ปกครองและตัวนักศึกษาแพทย์ที่จะเข้าศึกษาต่อ
เพราะเกรงว่าอาจถูกฟ้องร้อง

"ในการประชุมคณะแพทยศาสตร์แห่งชาติครั้งนี้ ผมยังได้แสดงความคิดเห็นเกี่ยวกับ พ.ร.บ.วิธีพิจารณาคดีผู้บริโภค
พ.ศ.2551 ว่าเป็นกฎหมายที่มีประโยชน์กับประชาชนมาก แต่ขณะนี้ประเทศไทยยังไม่พร้อม
ซึ่งอาจนำไปสู่ปัญหาการฟ้องร้องมากขึ้น เนื่องจากแพทย์มีน้อย แต่คนไข้มีมาก
ถ้าให้ตรวจผู้ป่วยอย่างละเอียดต้องใช้เวลา 10-20 นาทีต่อราย แต่ปัจจุบันใช้เวลาได้เพียง 2-3
นาทีต่อรายเท่านั้น และยิ่งมีกฎหมายคุ้มครองผู้บริโภค ยิ่งทำให้แพทย์ไม่กล้ารักษาผู้ป่วย
จึงควรมีการคุ้มครองบุคลากรทางการแพทย์ โดยออกกฎหมายไม่ฟ้องอาญาแพทย์ที่ผิดพลาดจากการประกอบวิชาชีพเวชกรรม
เนื่องจากแพทย์ไม่มีเจตนา" ศ.คลินิก นพ.ธีรวัฒน์กล่าว และว่า นอกจากนี้ แพทย์ไทยทั่วประเทศ

ความคิดเห็นที่ 6 (0)
ภู่กันดอย วันที่ : 25/07/2008 เวลา : 02.13 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/anubarnmaetalu
สนับสนุน OK NATURE @ Save Nature Save Life   ....เสียงจากครูน้อย...บนดอยไกล....กับผมภู่กันดอย..สบเมย..แม่ฮ่องสอน..

เข้ามาแวะ
เข้ามาทักทาย
เข้ามาเยี่ยมเพื่อนบ้าน
เข้ามาหาสิ่งที่ดีดี
เข้ามาเก็บเกี่ยวประสบการณ์
เข้ามาหาความสัมผัสความรู้สึกของการบอกเล่า
ขอบคุณมากนะครับสำหรับความรู้และบทความที่ดีดี
ว่าง ๆ มาเยี่ยมน้องอนุบาลโรงเรียนบ้านแม่ทะลุนะครับ
ขอบคุณครับ
ภู่กันดอย

ความคิดเห็นที่ 5 (0)
goo555 วันที่ : 24/07/2008 เวลา : 12.08 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
cccccccccccccccccccccccccccc

ความคิดเห็นที่ 4 (0)
ฯลฯ วันที่ : 21/07/2008 เวลา : 21.03 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/etc

สวัสดีครับ
ยังงงๆอยู่ครับ ขอทำความเข้าใจอีกหน่อย

แต่เหตุการณ์ y2k ในปี 2000 นี่ สุดยอด
เป็นกระแสไปทั่วโลกเลย คนใช้คอมฯ ตระหนกกันไปทั่ว

ความคิดเห็นที่ 3 (0)
goo555 วันที่ : 17/07/2008 เวลา : 14.00 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

TABLE OF CONTENTS
PAGES
1- THE LOCATION OF THE TEMPLE 2
2- THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IS UNDER THE SOVEREIGNTY OF CAMBODIA 3-9
(Judgment of the International Court of Justice ? 15 June 1962)
3- THE KINGDOM OF CAMBODIA PROPOSES THAT THE "SACRED SITE" OF THE TEMPLE
OF PREAH VIHEAR BE INSCRIBED ON THE WORLD HERITAGE LIST 10
4- THE MEANING AND THE SCOPE OF THE WORLD HERITAGE CONVENTION 11
5- THE WORLD HERITAGE CONVENTION RESPECTS THE SOVEREIGNTY OF STATES
AND THEIR RIGHTS 12
6- THE SACRED SITE OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IS OF OUTSTANDING UNIVERSAL VALUE 13 - 16
7- THE WORLD HERITAGE COMMITTEE EXPRESSES ITS SUPPORT TO INSCRIBE
THE SACRED SITE OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IN 2008 17 - 19
(31st session of the Committee - Christchurch, New Zealand - July 2007,
Decision No 31 COM 8B.24)
8- THE KINGDOM OF CAMBODIA IMPLEMENTS DECISION 31 COM 8B.24 OF THE WORLD
HERITAGE COMMITTEE 20 - 21
9- CAMBODIA AND THAILAND ENHANCE THEIR COOPERATION FOR THE INSCRIPTION OF THE TEMPLE
OF PREAH VIHEAR 22 - 31
10- THE DESCRIPTION OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR 32 ? 44

THE LOCATION OF THE TEMPLE
The Temple of Preah Vihear is an Angkorianera monument located in the northern province of Preah Vihear, 400 km
north of Phnom Penh and 140 km northwest of Angkor, in immediate proximity to Cambodia's border with the
Kingdom of Thailand.
The Temple is perched on the southern end of a 625 meter high rock promontory of the "Dangrek" mountain range.
From the top of this steep escarpment, it looks to the south over a vast plain stretching out below on the Cambodian
side. Beyond the plateau to the north, the terrain extends in a gentle slope towards Thailand.
THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IS UNDER THE SOVEREIGNTY OF CAMBODIA
(Judgment of the International Court of Justice ? 15 June 1962)
Through its petition submitted to the International Court of Justice (the Court) on 6 October 1959, the Cambodian
Government requested that the Court rule on a dispute over territorial sovereignty. In its judgment of 26 May 1961
the Court "upheld its jurisdiction to adjudicate upon the dispute" which it described in the following terms:
"In the present case, Cambodia alleges a violation on the part of Thailand of Cambodia's territorial sovereignty
over the region of the Temple of Preah Vihear and its precincts. Thailand replies by affirming that the area in
question lies on the Thai side of the common frontier between the two countries, and is under the sovereignty of
Thailand. This is a dispute about territorial sovereignty."
"The court can only give a decision as to the sovereignity over the Temple area often having examined what the
frontier line is".
MAPS were submitted to the Court and various considerations were brought to bear on this subject. The Court found
therein the reasons for the Decision that it would render to resolve the dispute.
The Court first noted that:
- The "Dangrek" mountain range wherein the Temple of Preah Vihear stands on a promontory, is in a general way
the border between the two countries in this region--Cambodia to the south and Thailand to the north;
- The border in this area of the "Dangreks" was subject to the relevant provisions of the 13 February 1904
Convention between FRANCE (as the protectorate power of CAMBODIA within French Indochina) and SIAM (as
THAILAND was then known);
- The exact delineation of this border was to be determined by a Franco-Siamese Mixed Commission.
The Court then pointed out that:
- A new Border Treaty had been signed on 23 March 1907 between Siam and France;
- A second Mixed Border Delimitation Commission had then been established;
3
- A Map (referred to by the Court as Annex I Map) shows the delineation of the border as the result of delimita-
tion work and locates THE ENTIRE PROMONTORY OF PREAH VIHEAR, INCLUDING THE TEMPLE ZONE,
WITHIN CAMBODIAN TERRITORY.
"Thailand denies this so far as she is concerned, representing herself as having adopted a merely passive attitude
in what ensued. She maintains also that a course of conduct, involving at most a failure to object, cannot suffice to
render her a consenting party to a departure at Preah Vihear from the watershed line specified by Article I of the
Treaty of 1904, so great as to affect the sovereignty of the Temple area."
"The Court sees the matter differently" because:
"The maps were given wide publicity in all technically interested quarters by being also communicated to the
leading geographical societies in important countries; to the Siamese legations accredited to the British,
German, Russian and United States Governments; and to all the members of the Mixed Commission, French
and Siamese;"
Map designated by the International Court of Justice as the Annex I map
representing the frontier line in 1908 (Ref. maps in details on pages 7 ? 8)
4
"The Court cannot accept these contentions either on the facts or the law", which Thailand "suggested during
the oral proceedings that no one in Siam at that time knew anything about the Temple or would be troubling
about it."
"It is an established rule of law that the plea of error cannot be allowed as an element of vitiating consent if
the party advancing it contributed by its own conduct to the error."
The Court raised the question:
"THE REAL QUESTION, THEREFORE, WHICH IS THE ESSENTIAL ONE IN THIS CASE, IS WHETHER THE PARTIES
DID ADOPT THE ANNEX I MAP, AND THE LINE INDICATED ON IT, AS REPRESENTING THE OUTCOME OF THE WORK
OF DELIMITATION OF THE FRONTIER IN THE REGION OF PREAH VIHEAR, THEREBY CONFERRING ON IT A BIND-
ING CHARACTER" (p.22, par.3 Reports of Judgments, Advisory Opinions and Orders, International Court of Justice - Case Concerning
the Temple of Preah Vihear - Judgment of 15 June 1962);
The Court anwsered:
1."THE COURT HOWEVER CONSIDERS THAT THAILAND IN 1908 -1909 DID ACCEPT THE ANNEX I MAP
AS REPRESENTING THE OUTCOME OF THE WORK OF DELIMITATION, AND HENCE RECOGNIZED THE
LINE ON THAT MAP AS BEING THE FRONTIER LINE, THE EFFECT OF WHICH IS TO SITUATE PREAH
VIHEAR IN CAMBODIAN TERRITORY" (p.32, par.5 of the same Report of Judgment, Advisory Opinions and Orders men-
tioned above).
2.BOTH PARTIES, BY THEIR CONDUCT, RECOGNIZED THE LINE AND THEREBY IN EFFECT AGREED TO
REGARD IT AS BEING THE FRONTIER LINE" (p.33, par.1 of the same Report of Judgment, Advisory Opinions and
Orders mentioned above).
3."THE COURT CONSIDERS THE ACCEPTANCE OF THE ANNEX I MAP BY THE PARTIES CAUSED THE
MAP TO ENTER THE TREATY SETTLEMENT AND TO BECOME AN INTEGRAL PART OF IT" (p.33, par.4 of
the same Report of Judgment, Advisory Opinions and Orders mentioned above).
4."THE COURT, THEREFORE, FEELS BOUND, AS A MATTER OF TREATY INTERPRETATION, TO PRO-
NOUNCE IN FAVOR OF THE LINE AS MAPPED IN THE DISPUTED AREA" (p.35, par.3 of the same Report of
Judgment, Advisory Opinions and Orders mentioned above).
5
INTERNATIONAL COURT OF JUSTICE
J U D G M E N T of 15 June 1962
"FOR THESE REASONS,
THE COURT,
By nine votes to three,
FINDS THAT THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IS SITUATED IN TERRITORY UNDER THE SOVEREIGNTY
OF CAMBODIA."
Remarks:
The above text basically summarizes the judgment that the International Court of Justice published in its "Reports
of Judgments, Advisory Opinions and Orders," under the heading CASE CONCERNING THE TEMPLE OF
PREAH VIHEAR (CAMBODIA vs THAILAND) ? Merits ? Judgment of 15 June 1962 ? ICJ. Case report, p. 6-37.
The United Nations Charter signed in San Francisco on 26 June 1945, under the provisions respecting the
STATUTE OF THE INTERNATIONAL COURT OF JUSTICE, stipulates the following:
Article 60:
The judgment is final and without appeal.
Article 61, paragraph 5:
No application for revision may be made after the LAPSE OF TEN YEARS from the date of the judg-
ment.
6
3 THE KINGDOM OF CAMBODIA PROPOSES THAT THE SACRED SITE OF THE TEMPLE
OF PREAH VIHEAR BE INSCRIBED ON THE WORLD HERITAGE LIST
As State Party to the Convention for the Protection of the World Cultural and Natural Heritage (commonly referred
to as the 1972 Convention or World Heritage Convention), since November 1991, the Kingdom of Cambodia
presented to UNESCO to inscribe the SACRED SITE OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR on the World Heritage
List.
In a letter dated 10 October 2001, His Excellency the Prime Minister of the Kingdom of Cambodia, Samdech Akka
Moha Sena Padei Techo HUN Sen, informed the Director General of UNESCO, His Excellency Mr Ko?chiro
MATSUURA, of the Royal Government's decision to propose this inscription.
Subsequently, a complete portfolio in compliance with the Operational Guidelines of the Kingdom of Cambodia for
the Implementation of the World Heritage Convention was prepared by the Ministry of Culture and Fine Arts, with
the technical advice and active assistance of UNESCO (Cultural Section and Office in Phnom Penh).
This portfolio was submitted to the World Heritage Center (UNESCO-Paris) on 30 January 2006.
10
4 EANING AND SCOPE OF THE WORLD HERITAGE CONVENTION
As noted by the members of the World Heritage Committee in the "Budapest Declaration" adopted on 28 June 2002,
during the United Nations Year for Cultural Heritage and on the thirtieth anniversary of the 1972 Convention:
"The properties on the World Heritage List are assets held in trust to pass on to generations of the future as their
rightful inheritance;"
"The 1972 World Heritage Convention is an instrument for the sustainable development of all societies
through DIALOGUE and MUTUAL UNDERSTANDING."
This Convention adopted by the UNESCO General Conference in Paris on 16 November 1972, states in:
- Article 6, that property inscribed constitutes a world heritage, for whose protection it is the duty of the inter-
national community as a whole to co-operate;
- Article 7, that international protection of the world heritage shall be understood to mean the establishment of
a system of international co-operation and assistance designed to CONSERVE AND IDENTIFY THAT HER-
ITAGE.
- Article 27, that the States Parties shall endeavor by all appropriate means to strengthen APPRECIATION and
RESPECT of the HERITAGE by their peoples.
11
5 THE WORLD HERITAGE CONVENTION RESPECTS THE SOVEREIGNTY OF THE STATES
AND THEIR RIGHTS
Article 6, the Convention states that State Parties fully respect the sovereignty of the State in whose territory
the heritage is situated.
Article 11, paragraph 3 of the Convention is an essential provision to avoid conflicts and contestations:
"The inclusion of a property situated in a territory, sovereignty or jurisdiction over which is
claimed by more than one State, shall in no way prejudice the rights of the parties to the dis-
pute."
Paragraph 106 of the Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention:
"Where no buffer zone is proposed, the nomination should include a statement as to why a buffer
zone is not required".
12
6 THE SACRED SITE OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IS OF OUTSTANDING UNIVERSAL
VALUE
A non-governmental advisory organization with the World Heritage Committee, the International Council on
Monuments and Sites (ICOMOS) is in charge of evaluating proposals for the inscription of cultural property.
In accordance with the Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention,
ICOMOS performs "evaluations that are OBJECTIVE, RIGOROUS and SCIENTIFIC, with a consistent level of
professionalism."
Pursuant to a technical mission carried out on the sacred site of the Temple of Preah Vihear by the ICOMOS repre-
sentative from 23 to 29 October 2006, and to additional information requested by ICOMOS and submitted by
Cambodia, on 3 January 2007, ICOMOS approved as of 21 January 2007, the following evaluation:
ICOMOS considers that the site's OUTSTANDING UNIVERSAL VALUE HAS BEEN DEMONSTRATED.
And that the property is in keeping with criteria I, II and IV,
Criterion I
"Preah Vihear is an outstanding masterpiece of Khmer architecture. It is very `pure' both in plan and in the detail of
its decoration"
Criteron II
"Preah Vihear demonstrates an important interchange in human values and developments in art, architecture,
planning and landscape design"
13
Criterion IV
"The architectural ensemble is exceptional in its representation of Buddhist geometry. The position of the Temple on
a cliff edge site is particularly impressive. Stairs and historical access surviving for over a thousand years show a
sophisticated technological understanding. The whole historic structure demonstrates the highpoint of a significant
state in human history."
Consequently, ICOMOS recommends that the Sacred Site of the Temple of Preah Vihear (Cambodia) be
included on the World Heritage List.
14
7 THE WORLD HERITAGE COMMITTEE EXPRESSES ITS SUPPORT TO INSCRIBE
THE SACRED SITE OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR IN 2008
(31st session of the Committee - Christchurch, New Zealand - July 2007, Decision No 31 COM 8B.24)
During its 31st regular session held in Christchurch, New Zealand, from 23 June to 2 July 2007, the World Heritage
Committee examined all the documents relating to the proposal to inscribe the Sacred Site of the Temple of Preah
Vihear on the World Heritage List.
The Committee first of all took note of the following statement made by the Chairman of the World Heritage
Committee, approved by the delegation from Cambodia and the delegation from Thailand:
"The State Party of Cambodia and the State Party of Thailand are in full agreement that the Sacred Site of the
Temple of Preah Vihear has Outstanding Universal Value and must be inscribed on the World Heritage
List as soon as possible. Accordingly, Cambodia and Thailand agree that Cambodia will propose the site for formal
inscription on the World Heritage List at the 32nd Session of the World Heritage Committee in 2008 with the
active support of Thailand."
The Committee then recognized:
"That the Sacred Site of the Temple of Preah Vihear is of great international significance and has
Outstanding Universal Value under criteria (i), (ii) and (iv)" and agreed "in principle that it should be
inscribed on the World Heritage List and noted that the process for inscription is in progress."
The Committee concluded by requesting the State Party Cambodia:
"To strengthen conservation and management at the site by making progress in developing an appropriate
management plan, which progress will enable its formal inscription by the Committee at its 32nd Session in 2008;"
and "to submit a progress report to the World Heritage Center, by 1 February 2008."
17
They understand, following consultation with the World Heritage Centre, that finan-
World Heritage 31 COM cial and technical assistance for the development of a management plan will be
available through the World Heritage Centre's International Assistance programme."
WHC-07/31.COM/24
Paris, 31 July 2007 3. Recognises that the Sacred Site of the Temple of Preah Vihear is of great internation-
Original : French / English al significance and has Outstanding Universal Value on the basis of criteria (i), (ii) and
(iv), agrees in principle that it should be inscribed on the World Heritage List and notes
UNITED NATIONS EDUCATIONAL, DCIENTIFIC AND that the process for inscription is in progress;
CULTURAL ORGANIZATION
4. Requests the State Party of Cambodia to strengthen conservation and management
CONVENTION CONCERNING THE PROTECTION OF plan, which progress in developing an appropriate management plan, which progress
THE WORLD CULTURAL AND NATURAL HERITAGE
will enable its formal inscription by the Committee at its 32nd Session in 2008;
WORLD HERITAGE COMMITTEE
5. Further requests the State Party of Cambodia to submit a progress report to the World
Thirty-First Session
Heritage Centre, by 1 February 2008.
Christchurch, New Zealand
23 June ? 2 July 2007
Decision: 31 COM 8B.24 Chairperson statement
at the 31st session of the World Heritage Committee
Christchurch, New Zealand
TEXT
This decision means that the committee has agreed that this Sacred Site deserves
1. The World Heritage Committee, Having examined documents WHC-07/31.COM/8B to be included in the World Heritage List and that its formal listing will take place
and WHC-07/31.COM/NF.8B.1, at its next session in 2008, and I request that my remarks are included in the final
2. Having taking note of the following statement by the Chair of the World Heritage report of this meeting along with the decision.
Committee which has been agreed to by the Delegation of Cambodia and the
Delegation of Thailand:
"The State Party of Cambodia and the State Party of Thailand are in full agreement
that the Sacred Site of the Temple of Preah Vihear has Outstanding Universal Value
and must be inscribed on the World Heritage List as soon as possible. Accordingly,
Cambodia and Thailand agree that Cambodia will propose the site for formal inscrip-
tion on the World Heritage List at the 32nd Session of the World Heritage
Committee in 2008 with the active support of Thailand. Mr. Tumu Te Heuheu
Chairman of the World Heritage
They also agree that the site is in need of urgent attention and requires interna- Committee
tional financial and technical assistance and close cooperation between them.
They further agree that it is essential to strengthen conservation and management
at the site including by the development of an appropriate management plan, as
required under paragraph 108 of the Operational Guidelines, that will ensure the
future protection of this property.
19
THE KINGDOM OF CAMBODIA IMPLEMENTS DECISION 31 COM 8B.24 OF THE WORLD
HERITAGE COMMITTEE
The Royal Government of Cambodia created a public institution, the National Authority for the Protection and
Development of the Preah Vihear Natural and Cultural Site (Autorit? Nationale pour la Protection et le
D?veloppement du site culturel et naturel de Preah Vihear - ANPV) and has provided it with the human and
financial resources as well as the legal and statutory capacity to:
Reinforce CONSERVATION OF THE SITE and move forward in developing an appropriate MANAGEMENT PLAN
for this site.
In order to implement the aforementioned decision of the Committee in the best possible conditions, the ANPV
conducted a number of appraisal and technical analysis missions on the Preah Vihear site from September 2007 to
January 2008. These high-level missions were made possible due to the kind commitment and generous contribu-
tion of Belgium, the United States of America, France and India, whose distinguished experts also benefited from
valuable input by colleagues from China, Japan and Thailand, as well as the International Centre for the Study of
the Preservation and Restoration of Cultural Property (ICCROM).
The missions resulted in the preparation of a PROGRESS REPORT forwarded to the World Heritage Centre
(UNESCO) on 28 January 2008.
This document was complemented by a SUPPLEMENTARY REPORT following up on the "Meeting of experts regard-
ing conservation and management procedures for the Sacred Site of the Temple of Preah Vihear ," held at UNESCO
Headquarters on 25 and 26 March 2008, at the invitation of the Deputy Director for Culture, Her Excellency
Ms. Fran?oise RIVI?RE.
This latter report was forwarded to the Centre on May 13, 2008.
20
9 CAMBODIA AND THAILAND ENHANCE THEIR COOPERATION FOR THE INSCRIPTION
OF THE TEMPLE OF PREAH VIHEAR
In a spirit of friendship, neighborliness and mutual understanding between the two countries, the Royal Government
of Cambodia and the Government of the Kingdom of Thailand have been working together in recent months to
strengthen dialogue and consultation in a number of areas of mutual interests.
These fruitful developments focus in particular on inscribing the TEMPLE OF PREAH VIHEAR on the
World Heritage List in 2008.
Thailand has confirmed its decision, as expressed at the 31st Session of the World Heritage Committee held in
Christchurch (New Zealand, 23 June to 2 July 2007), to support the inscription of the Sacred Site of the Temple
of Preah Vihear.
This confirmation was made:
1) Firstly, by the Prime Minister of the Kingdom of Thailand, His Excellency Mr. Samak Sundaravej, on the
occasion of his visit to Phnom Penh on 3 and 4 March 2008 at the invitation of His Excellency Samdech Akka
Moha Sena Padei Techo HUN Sen, Prime Minister of the Kingdom of Cambodia;
3 March 2008 14 May 2008
22
2) Then by a press release published by the Ministry of Foreign Affairs of the Kingdom of Thailand on 11
March 2008;
3) In a joint press release issued on 6 May 2008 at the conclusion of a working meeting on the subject of the
Temple of Preah Vihear attended by a Cambodian delegation led by His Excellency Mr. SOK An, Deputy Prime
Minister, Minister in charge of the Office of the Council of Ministers and a Thai Delegation led by His Excellency
Mr. Virasakdi Futrakul, Permanent Secretary of the Ministry of Foreign Affairs;
4) During a t?te ? t?te meeting between His Excellency Mr. SOK An, Deputy Prime Minister, Minister in charge of the
Office of the Council of Ministers, and His Excellency Mr Noppadon Pattama, Minister of Foreign Affairs of the
Government of the Kingdom of Thailand on 14 May 2008, on the occasion of the ribbon-cutting ceremony for
National Highway No. 48 (Koh Kong-Sre Ambel), presided over by the Prime Minister of the Kingdom of
Cambodia, His Excellency Samdech Akka Moha Sena Padei Techo Hun Sen and His Excellency Mr Somchai
Wongsawat, Deputy Prime Minister and Minister of Education, Senior Representative of the Government of the
Kingdom of Thailand;
5) And finally, during a meeting in Paris (France) on 22 May 2008 between a Cambodian delegation led by His
Excellency Mr. SOK An, Deputy Prime Minister, Minister in charge of the Office of the Council of Ministers and a
Thai Delegation led by His Excellency Mr. Noppadon Pattama, Minister of Foreign Affairs of the Government of the
Kingdom of Thailand in the presence of a number of UNESCO eminent members, led by Her Excellency the Deputy
Director General of UNESCO for Culture, Mrs Fran?oise RIVIERE. The Kingdom of Thailand reconfirmed its
support for the inscription of the Temple of Preah Vihear on the World Heritage List at the 32nd
Session of the World Heritage Committee to be held in Quebec, Canada in July 2008. For it part, the
Kingdom of Cambodia, in a spririt of goodwill and conciliation, accepted to inscribe the Temple of
Preah Vihear on the List of the World Heritage, at this stage, without a buffer zone on the north and
west of the Temple.
The documents herewith illustrate the development of this most productive process.
23
26
JOINT PRESS RELEASE
On May 6, 2008 His Excellency Mr. SOK An, Deputy Prime Minister, Minister in charge of the Office of the Council of
Ministers of the Kingdom of Cambodia, welcomed his Excellency Mr. Virasakdi Futrakul, Permanent Secretary of the
Foreign Ministry of Foreign Affairs of the Kingdom of Thailand accompanied by a Thai delegation during their visit
to Phnom Penh.
The meeting was conducted in a fruitful and constructive atmosphere to discuss ways and means of strengthening
the neighborly cooperation for a further reach for long lasting cooperation between Cambodia and Thailand.
Both sides agreed to fulfill commitments envisaged in the Decision of the 31st Session of the World Heritage
Committee to ensure Cambodia's formal inscription of the Temple of Preah Vihear on the World Heritage List at the
32nd Session in July 2008.
The Kingdom of Cambodia strongly stresses that the inscription of the Temple of Preah Vihear is without prejudice
to the demarcation work of the Cambodian-Thai Joint Commission on Demarcation for Land Boundary (JBC) between
Cambodia and Thailand; and the zoning ("Zonage" in French) stipulated in the document submitted by Cambodia to
UNESCO shall not be considered as boundary line.
Phnom Penh May 6, 2008
29
THE NATURAL SITE THE FOUNDATION
FOUNDATION ACT
The history of the founding of the temple of Preah Vihear is known thanks for the five
inscriptions. The first found at Angkor and the four others on the site of the Temple of
Preah Vihear.
Inscription K583 (found at Angkor) teaches us that at the beginning of the ninth century,
Indrayudha received the god ?iva order to bring to the site of Preah Vihear a "linga",
extracted from the large stone "linga" on the mountain Vat Phu (Indrapura).
This linga was named ?ikhare?vara,
"Lord of the SUMMIT".
Inscription K380 affirm that "?ri Bhadre?vara of
Lingapura (Wat Phu) has been reborn at ?ri ?ikhare?vara
(Preah Vihear) ... to show its power in a visible fashion,
so that the world can admire".
The site of Wat Phu from where comes "The Lord of the
Summit"
38
THE NATURAL SITE AN OPEN LANDSCAPE
AN OPEN LANDSCAPE OF VAST PLAINS
The temple of Preah Vihear is built on a promontory that extends to the south.
The shrine opens to the sky and stands at the apex of a triangular piece of high ground
jutting out into the plain it "dominates".
A VIEW OF THREE SUMMITS
A promontory framed by two ranges of mountains at each side presents a spectacle of
three majestic peaks.
THE THREE SUMMITS: A SYMBOLIC MEANING
The natural and spectacular setting of the three summits six hundred meters above of and
overlooking the plain was - according to some experts ? an invocation of the spirit of the
founders of the Devine Trinity in Hinduism:
VISHNU - SHIVA - BRAHMA
The symbolic value of the site revealed by the inscriptions takes in its full meaning.
Distant view of successive summits: the promontory on which stands the Temple of Preah
Vihear, is in the middle.
39
LANDSCAPE
VISUAL LIMITS
A panoramic view of Preah Vihear opens to the south, towards the plain.
From the site, the panorama opens to the horizon offering a discovery of
the plain as a whole.
The panoramic view is limited to the east and the west by the massive
ranges of mountains.
The panoramic composition of the site, extending the visual boundaries
from the monument to the plain, provided a particular meaning to the
entire scenery.
A LANDSCAPE OF NATURAL AND CULTURAL HIGH VALUE
The discovery of the majestic site of the Temple of Preah Vihear from the
plain by arriving from the South was a rare experience.
The plain set between the massive ranges of mountains constitutes a
breathtaking landscape of high natural and cultural value. View from the rocky outstretch of the promontory to the South-West and the village
of Kor 1 below.
Scenic view from the promontory to the plain, extending to the horizon and rolling between massive ranges of mountains from the east and the west.
40
DESCRIPTION OF THE MONUMENT MAIN STRUCTURES
The temple of Preah Vihear presents an axial
plan having 800 meters in length with suc-
cessive and alternate "gopuras" and pave-
ments leading to the central shrine.
The north-south orientation of this axis is rel-
atively uncommon due to the (topography) of
the site.
THE GOPURA V:
A cruciform building consists of square
pillars and gables that supported a double
slope slide roof made of wood.
THE GOPURA IV:
This Gopura is also a cruciform building.
The gables support two superimposed orn-
ments.
THE GOPURA III:
This Gopura in cruciform plan opens to the
south by three doors. It is flanked by two
symmetrical galleries in U-shaped form and
ended by a long hall.
THE GOPURA II:
This Gopura, also in cruciform plan, is
followed by the east and west galleries. The
whole setting is a U-shaped delimiting a
courtyard with a large rectangular room and
pillars.
To the east and west of this room are the two
"libraries".
THE GOPURA I and the first courtyard:
The large rectangular room with pillars made
up the first gopura.
It opens on a central courtyard of vaulted
galleries at the center of which stands the
sanctuary with a collapsed central tower.
41
DESCRIPTION OF THE MONUMENT THE SECONDARY STRUCTURES
The water management works designed to complement the main structures of the monument demonstrate the
ingenuity of Khmer engineering in the vital field of water management. These works, sometimes, gigantic are
important to understand and to appreciate of monument.
WATER WORKS
THE GREAT BASIN:
A large east ? west direction dam made of
blocks of sandstone on both sides of a small
valley to the north, forms a large basin which
receives all the waters of the west side of the
promontory bearing the temple.
THE WEST PAVEMENT:
The holding wall on the upper side of the
pavement is connected to a canal cut through
the rock which drains the water into a recepta-
cle and pours it into the large basin located in
low area.
THE MAIN RESERVOIR:
It measures 36 meters by 18 meters. This reser-
voir is partly cut in the rock and has walls of
steps made from blocks of sandstone. It is fed
by the rain waters of the east side of the plateau.
THE SMALL RESERVOIR:
A second, square-shaped reservoir of 9.5 meters
each side, with walls of steps made from blocks
of sandstone is located just above the main
reservoir. It is fed from the south with the rain
water from the area of the lion's head.
OTHER WORKS:
The entire water management system is not
understood today. Other reservoirs and pipe
works appear in several locations and have yet
to be studied.
42
DESCRIPTION OF MONUMENT COMPLEMENTARY WORKS
The main and secondary structures are connected to each other by complementary structures (pavements and
stairs) and are accompanied by water management infrastructure (basins and gutters). These structures constitute
integral parts of the monument.
COMPLEMENTARY WORKS
THE MAIN STAIRCASE:
The monumental staircase climbs the escarpment
leading to the plateau on which the temple stands.
It has 159 steps; half of each step is made of
blocks of sandstone and the other half is carved in
the rock.
THE WEST PAVEMENT:
This pavement of north-west south-east direction
was built on the broken slope of the escarpment
and against the line of sandstone short walls, lead-
ing to the foot of the "nagas" pavement.
THE NAGAS PAVEMENT:
The monumental staircase ends at a 25 meter long
pavement, itself bordered by railings made of
gigantic nagas.
THE EAST STAIRCASE:
The 10 meter-wide East staircase begins at
Gopura V and descend 400 meters along east side
of the escarpment of the promontory. Built in the
10th century, the staircase is in a very poor condi-
tion.
THE MAIN PAVEMENT:
It is beyond Gopura V, and was built against the
side walls of sandstone blocks in its northern part,
and cut into the rock in its southern part with rail-
ings of short pillars. It is 244 meters long and
leads to the Gopura IV.
THE SMALL PAVEMENT:
This pavement is 150 meters long, spanning
between Gopura III and IV with railings of short
pillars and other unidentifiable structures which
remain to be studied.
43
THE ARCHITECTURAL DECORATION THE DECORATIVE THEMES
The temple of Preah Vihear is dedicated to Shiva.
The topics covered are vishnouite and shivaite. They provide an idea of religious
practice at the time of their creation.
One may be surprised to see so many vishnouite representations in a temple dedicat-
ed to the god Shiva.
The most beautiful stone-carved decorations of the temple are on the "lintels" and
doors "enfilade".
THE TYMPANS
The doors "enfilade" are rich with scenes of mythology: churning of the sea of milk,
Khrishna Govardhan.
On several gates, the decorative motif of the doors "enfilade" is the same as the lintel.
Tympan on Gopura IV: barratage the sea of milk, Khrishna Govardhan.
This recalls the d?coration on the doors of the libraries at Phnom Chisor.
THE LINTELS
Several compositions of different types exist in Preah Vihear.
One is built around a central motif, almost always a head of kala or lion, which
develops into a symmetrical decoration.
Others are organized around a branch that is bending around creating more room for
the decorative motif.
Still others present in their center a small scene.
The mask or head of "Kala" is one of the elements of the decorative features of
Preah Vihear. They are directly inspired by the iconography of the temple of Banteay
Srei.
The lintel of Gopura IV: Khrishna tue Kala
44

ความคิดเห็นที่ 2 (0)
goo555 วันที่ : 16/07/2008 เวลา : 08.12 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

My argument is the more thief in EDU was done the more damage to TH happen :(

The same happen to Samuk.

We cannot allow thief to make their own law to ruin TH.

Regards,
zxc555


คุณหญิงกษมา วรวรรณ ณ อยุธยา เลขาธิการคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน (กพฐ.)
เปิดเผยว่า
ตามที่มีการระดมความคิดเห็นจากผู้ที่เกี่ยวข้องว่าการปฏิรูปการศึกษาที่ผ่านมาเกือบ
10 ปี ได้ผลจริงหรือไม่นั้น และถึงเวลาที่จะต้องปฏิรูปการศึกษารอบใหม่หรือไม่นั้น
ตนเห็นด้วยกับข้อเสนอให้มีการปฏิรูปการศึกษารอบสอง โดยเฉพาะที่อยากให้มีการแก้ไข
พ.ร.บ.การศึกษาแห่งชาติ ที่ใช้มานานกว่า 10 ปีนั้น ในส่วนของกระทรวงศึกษาธิการ
(ศธ.) นายสมชาย วงศ์สวัสดิ์ รองนายกรัฐมนตรีและรัฐมนตรีว่าการกระทรวงศึกษาธิการ
(ศธ.) ได้มอบให้หน่วยงานที่เกี่ยวข้องศึกษาอยู่แล้วว่า
ควรจะมีการปรับปรุงในประเด็นใดบ้าง ซึ่งคงจะต้องติดตามต่อไป แต่อย่างไรก็ตาม
ประเด็นที่ตนคิดว่าเป็นเรื่องใหญ่และน่าจะมีปัญหามากคือ โครงสร้าง ศธ.
โดยในส่วนของสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน (สพฐ.)
ได้เสนอแนวทางไปเบื้องต้นแล้ว

ความคิดเห็นที่ 1 (0)
goo555 วันที่ : 15/07/2008 เวลา : 19.28 น.
http://oknation.nationtv.tv/blog/goo555

เปรียบเทียบ SSS กับ ระบบที่จะทำ


SSS

ระบบที่จะทำ

มีรูจมูกหายใจได้ไม่จำกัด เช่น tot, tt&t, ji-net, สัตวแพทย์ เกษตร ศึกษาศาสตร์

หายใจได้ท
างรูจมูกเดียวคือที่
hostel
เท่านั้น

ราคาถูกมาก จนกล่าวได้ว่า เป็น ศูนย์

ราคาแพงมาก เป็นเรือน ๘ ล้าน

เมื่อมีอุปกรณ์ชำรุดสามารถเปลี่ยนได้ทันทีในราคาถูกจากตลาดทั่วไป

เมื่อมีอุปกรณ์ชำรุดไม่สาม
ารถเปลี่ยนได้ต้องรอบริษัทหลายวันในราคาแพงมากๆ

ฝึกเจ้าหน้าที่ขึ้นเองได้ในราคาถูก และพึ่งพาตนเองได้ตลอดไป

ต้องพึ่งพาเจ้าหน้าที่ที่อ
บรมจากบริษัทเท่านั้นตลอดไปในราคาแพง

มีงานวิจัยยืนยันแล้วว่าโอกาสเสียเท่ากับศูนย์ (ตามเอกสารที่แนบ)

พิสูจน์แล้วว่าโอกาสเสียสู
งมากที่
http://supat.eu.org/intro
/
ไม่ต้องเดินสายไปที่ access points ให้รกรุงรัง

ต้องเดินสายไปที่ access points
ในราคาแพงซึ่งเสี่ยงต่อการถูกทำลาย/
หมดอายุ

ใช้บริการได้ครบทุกอย่าง เช่น e-mail, news, http, ping, DNS, telnet, ssh, etc.

ใช้อะไรไม
่ได้ทั้งสิ้น
ทุก
port
โดน
block
หมด
ยกเว้น
web

ไม่ต้องพึ่งพา name server มก ที่ 158.108.2.67

ต้องพึ่งพา name server มก ที่
158.108.2.67
ซึ่งปรากฏว่าเสียเป็นประจำ

จุดที่ติดตั้งอุปกรณ์มีน้อย และยืดหยุ่นได้โดยมีค่าใช้จ่ายเป็นศูนย์

จุดที่ติด
ตั้งอุปกรณ์มีมาก
และถูกกำห
นดแล้วโดยมีค่าใช้จ่ายสูงมาก

ระยะทางใช้งานสูงถึง ๖๐๐ กิโลเมตร ด้วยคุณภาพดีมาก (ตามเอกสารที่แนบ)

ระยะทางใช
้งานได้เพียง
๓๐
เมตร
๓๐
เมตร
ด้วยคุณภา
พที่พิสูจน์ได้ว่าแย่มากๆจนเข็ดแล้ว

แสดงความคิดเห็น


ถึง บล็อกเกอร์ ทุกท่าน โปรดอ่าน
   ด้วยทาง บริษัท จีเอ็มเอ็ม แกรมมี่ จำกัด (มหาชน) ได้ติดต่อขอความร่วมมือ มายังเว็บไซต์และเว็บบล็อกต่าง ๆ รวมไปถึงเว็บบล็อก OKnation ห้ามให้มีการเผยแพร่ผลงานอันมีลิขสิทธิ์ ของบริษัท จีเอ็มเอ็ม แกรมมี่ฯ บนเว็บ blog โดยกำหนดขอบเขตของสิ่งที่ห้ามทำ และสามารถทำได้ ดังนี้
ห้ามทำ
- การใส่ผลงานเพลงต้นฉบับให้ฟัง ทั้งแบบควบคุมเพลงได้ หรือซ่อนเป็นพื้นหลัง และทั้งที่อยู่ใน server ของคุณเอง หรือ copy code คนอื่นมาใช้
- การเผยแพร่ file ให้ download ทั้งที่อยู่ใน server ของคุณเอง หรือฝากไว้ server คนอื่น
สามารถทำได้
- เผยแพร่เนื้อเพลง ต้องระบุชื่อเพลงและชื่อผู้ร้องให้ชัดเจน
- การใส่เพลงที่ร้องไว้เอง ต้องระบุชื่อผู้ร้องต้นฉบับให้ชัดเจน
จึงเรียนมาเพื่อโปรดปฎิบัติตาม มิเช่นนั้นทางบริษัท จีเอ็มเอ็ม แกรมมี่ฯ จะให้ฝ่ายดูแลลิขสิทธิ์ ดำเนินการเอาผิดกับท่านตามกฎหมายละเมิดลิขสิทธิ์
OKNATION



กฎกติกาการเขียนเรื่องและแสดงความคิดเห็น
1 การเขียน หรือแสดงความคิดเห็นใด ๆ ต้องไม่หมิ่นเหม่ หรือกระทบต่อสถาบันชาติ ศาสนา และพระมหากษัตริย์ หรือกระทบต่อความมั่นคงของชาติ
2. ไม่ใช้ถ้อยคำหยาบคาย ดูหมิ่น ส่อเสียด ให้ร้ายผู้อื่นในทางเสียหาย หรือสร้างความแตกแยกในสังคม กับทั้งไม่มีภาพ วิดีโอคลิป หรือถ้อยคำลามก อนาจาร
3. ความขัดแย้งส่วนตัวที่เกิดจากการเขียนเรื่อง แสดงความคิดเห็น หรือในกล่องรับส่งข้อความ (หลังไมค์) ต้องไม่นำมาโพสหรือขยายความต่อในบล็อก และการโพสเรื่องส่วนตัว และการแสดงความคิดเห็น ต้องใช้ภาษาที่สุภาพเท่านั้น
4. พิจารณาเนื้อหาที่จะโพสก่อนเผยแพร่ให้รอบคอบ ว่าจะไม่เป็นการละเมิดกฎหมายใดใด และปิดคอมเมนต์หากจำเป็นโดยเฉพาะเรื่องที่มีเนื้อหาพาดพิงสถาบัน
5.การนำเรื่อง ภาพ หรือคลิปวิดีโอ ที่มิใช่ของตนเองมาลงในบล็อก ควรอ้างอิงแหล่งที่มา และ หลีกเลี่ยงการเผยแพร่สิ่งที่ละเมิดลิขสิทธิ์ ไม่ว่าจะเป็นรูปแบบหรือวิธีการใดก็ตาม 6. เนื้อหาและความคิดเห็นในบล็อก ไม่เกี่ยวข้องกับทีมงานผู้ดำเนินการจัดทำเว็บไซต์ โดยถือเป็นความรับผิดชอบทางกฎหมายเป็นการส่วนตัวของสมาชิก
คลิ้กอ่านเงื่อนไขทั้งหมดที่นี่"
OKnation ขอสงวนสิทธิ์ในการปิดบล็อก ลบเนื้อหาและความคิดเห็น ที่ขัดต่อความดังกล่าวข้างต้น โดยไม่ต้องชี้แจงเหตุผลใดๆ ต่อเจ้าของบล็อกและเจ้าของความคิดเห็นนั้นๆ
   

กลับไปหน้าที่แล้ว กลับด้านบน

<< กรกฎาคม 2008 >>
อา พฤ
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    



[ Add to my favorite ] [ X ]